biancoblusvedese.blogg.se

sport och spel

fifa 20 : EA gör bort sig rejält ?

Publicerad 2019-05-08 19:31:00 i Allmänt,

Ni kanske minns mitt blogginlägg från i höstas om hur buggigt FIFA 20 var ? Jag klagade bland annat på hur buggigt karriärläget var och hur ospelbart Proffsklubbsmästerskapet kunde vara. Jag bad EA om en patch som kunde fixa dessa enorma problem. Vi fick en patch, ja till och med flera stycken.

Visst blev det en liten bättring men inte så särskilt mycket. Och nu har jag all anledning till att återkomma till rubriken ”FIFA 20 – bra men buggigt”.

Under natten satt jag och spelade FIFA Ultimate Team  som vanligt crédits fifa 20 . Lirade karriärläge eftersom jag behövde fler spelade matcher med mitt Virtual Pro för att få en efterlängtad achievement. Jag anser mig inte vara en achievementjägare, men jag skulle ljuga om jag inte sade att jag njuter av dessa onödiga poäng. Så där satt jag och kämpade mig igenom en tuff engelsk ligasäsong. Vid mitten utav säsongen öppnade transferfönstret, det vill säga den period då man får köpa och sälja spelare.

Efter en match under denna transferperiod kom det som vanligt upp en laddningsskärm där man får se övergångar som skett.

Men den här gången var det något som inte stämde. Bilden frös och musiken slutade spelas när spelet endast hade laddat färdigt 50 % av övergångarna. Jaha, tänkte jag, blev förbannad och stängde av min Xbox för att starta om den. Började spela igen och körde några matcher. Sedan gjorde jag som jag brukar göra mellan matcherna när det börjar kännas långtråkigt. Går in i min achievementlista och tittar om det finns några achievements i något spel som jag kan ta. Men direkt märker jag något oerhört märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela