biancoblusvedese.blogg.se

sport och spel

Milan AC : Grazie di tutto !

Publicerad 2019-09-01 19:45:00 i Allmänt,

Jag skrev i början att jag hade en orolig känsla efter den sista omgången. Sen 2002 där Berlusconi var fortfarande generös med att skämma bort oss milanister med sina värvningar har Milan trappat ner och har försökt att värva smart istället för att spendera fantasi summor. Det har funkat några mercato som somrar där Kaka, Pato, T. Silva & Zlatan värvades och misslyckades totalt när spelare som Emerson, Dhoraso, Amoroso. Vieri…kom till klubben.

Men det som oroar mig är faktum att Serie A har tappat status och dem italienska klubbar har ont om pengar för att kunna slås om dem största spelarna eller locka till sig talangfulla/lovande unga spelare.

Jag är orolig för mitt GRANDE Milan som håller på att tappa sin storhet ute i Europa. Jag är orolig att AC GRANDE Milan är på väg att bli en säljande klubb som säljer sina stjärnor istället för att värva andra klubbars stjärnor.

Den här mercato kommer att avgöra Milans vara eller icke vara GRANDE för dem kommande åren. Kommer klubben värva det som klubben behöver för att kunna utmana i CL eller blir spelare som Zlatan less på situationen och lämnar Milan?

Visst har Tiago Silva förlängt nu till 2017 men det löser inte problemet som Milan har i mittfältet. Där behövs det en bra defensiv mittfältare samt en löpvillig offensiv spelare. Som sagt så kommer årets mercato vara väldigt avgörande för Milans framtid. Klubben har värvat en del bra spelare men alla milanister känner nog på sig att det fattas en stor värvning för att få igång GRANDE delen av Milan.

Den 13:e maj 2012 förbli den sorgliga dagen där mina hjältar från 2000-talet lämnade mitt kära Milan och den dagen som fick mig att börja oroa mig för mitt AC GRANDE Milan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela