biancoblusvedese.blogg.se

sport och spel

Inter står inför ett dilemma!

Publicerad 2020-04-09 16:52:35 i Allmänt,

Jag vet vad ni tänker. Jag lovade att jag inte skulle blogga mer om den här säsongens matcher/omgångar. Men omgången 37 har blivit väldigt intressant och svårt att låta bli från min sida.

Jag trodde hela tiden att inför Milanoderbyt så kommer ligan att vara avgjord men tydligen så ville Buffon bidra med lite spänning inför dem 2 sista omgångar.

Men frågan hela Italien och mina vänner ställer sig just nu är: hur kommer Inter reagera under derbyt?

Inter har upplevt allt det nagativa/jobbiga under den här säsongen:

Dem har som Milan haft en besvärlig skadelista under säsongen, har förlorat 2 gånger mot den värsta ärkerivalen Juve, har fått höra att gamla tider är tillbaka där Milan & Juve som styr i ligan, fick uppleva jobbiga tilläggsminuter i CL när Marseille slog ut dem i 1/8-final & har tappat greppet om den sista CL-platsen för nästa säsong.

Inte nog med det så står dem inför ett jobbigt val. Deras nästa hemmamatch är mot det jobbiga AC Milan som dem vill helst av allt piska. Men tar dem poäng mot Milan så har dem bokstavligen givit scudetton till Juventus; laget som anklagar Inter för den VINKLADE Calciopoli 06.

Jag tycker synd om interfans eftersom dem står vid en obehaglig situation: ska dem få se ÅTERIGEN & för andra året i rad hur Milan, med hjälp av dem, försvarar titeln eller kommer dem få se hur Juvefans samt många juvespelare som Buffon i spetsen, viftar en skylt (30:e scudetto, ALLA PÅ PLAN) över hela Italien och världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela